PLAN DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
PLAN DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI, OPRACOWANY ZGODNIE Z WYMAGANIAMI OKREŚLONYMI W USTAWIE Z DNIA 19 lipca 2019 roku O ZAPEWNIENIU DOSTĘPNOŚCI OSOBOM, ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI (Dz. U. 2019 poz. 1696.).
L.p |
Typ dostępności |
Zadania |
Czas realizacji |
Osoby realizujące zadania |
1. |
|
Wyznaczenie przez insp. Sławomira Dziupińskiego – Komendanta Powiatowego Policji w Szamotułach, koordynatora ds. dostępności. |
2020.09.30-2020.10.05 |
|
2. |
|
Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności |
2020-09-30 |
|
3. |
|
Dokonanie analizy stanu zapewnienia dostępności |
2020-09-30 |
|
4. |
|
Zamieszczenie na BIP i stronie internetowej danych kontaktowych koordynatora oraz przesłanie ich do Ministerstwa Funduszu i Polityki Regionalnej oraz Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu. |
2020-09-30 |
|
5. |
|
Przygotowanie i opublikowanie deklaracji dostępności |
2020-09-30 |
|
6. |
|
>Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 8 maja 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
>Co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w artykule 6 ustawy o dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami będącą wynikiem uwzględnienia uniwersalnego projektowania albo zastosowania racjonalnego usprawnienia.
>W indywidualnych przypadkach zapewnienie dostępu alternatywnego o którym mowa w art. 7 ustawy
|
|
Koordynator:
st. sierż. Aleksandra Serafin - Koordynator ds. dostępności |
7. |
|
Monitorowanie postępów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w KPP Szamotuły. |
Przez cały czas obowiązywania ustawy |
|
8. |
|
Sporządzenie raportu, o którym mowa w art. 11 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Publikacja raportu na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej ( następne raporty co 4 lata).
Przekazanie raportu o zapewnianiu dostępności do Wojewody Wielkopolskiego celem przygotowania zbiorczego raportu o stanie zapewniania dostępności na terenie naszego województwa. |
|
|
Analiza stanu zapewnienia dostępności w Komedzie Powiatowej Policji w Szamotułach.
Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną dostępność informacyjno – komunikacyjną, cyfrową stron internetowych i aplikacji mobilnych oraz dostępność architektoniczną do obiektu Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach przy ulicy Polnej 3.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych ( szczegóły w deklaracji dostępności). Na stronie internetowej i stronie BIP jest zamieszczona zakładka pod nazwą obsługa osób uprawnionych. Dotyczy pomocy w załatwieniu sprawy dla osób doświadczających trwałych lub okresowych trudności w komunikowaniu. Można kontaktować się poprzez wiadomości sms, pocztę elektroniczną, faks, platformę e – puap, stronę internetową.
W zakresie dostępności architektonicznej do ogólnodostępnej części budynku prowadzą schody w jednym ciągu komunikacyjnym. Przy budynku komendy znajdują się miejsca parkingowe, które są oznaczone znakami poziomymi – przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Na ścianie frontowej budynku znajduje się dzwonek przywoławczy.
Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma orzeczeń w alfabecie brajla.
Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani sią z recepcji i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika.
Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku. Żadna z nich nie jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
Obiekt posiada oznakowania ewakuacyjne.
Opracował: st. sierż. Aleksandra Serafin – koordynator ds. dostępności.