Koordynator ds. dostępności

PLAN DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

PLAN DZIAŁANIA KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W SZAMOTUŁACH NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI, OPRACOWANY ZGODNIE Z WYMAGANIAMI OKREŚLONYMI W USTAWIE Z DNIA 19 lipca 2019 roku O ZAPEWNIENIU DOSTĘPNOŚCI OSOBOM, ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI (Dz. U. 2019 poz. 1696.).

 

L.p

Typ dostępności

Zadania

Czas realizacji

Osoby realizujące zadania

1.

 

Wyznaczenie przez insp. Sławomira Dziupińskiego – Komendanta Powiatowego Policji w Szamotułach, koordynatora ds. dostępności.

 

2020.09.30-2020.10.05

 

2.

 

Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności

 

2020-09-30

 

3.

 

Dokonanie analizy stanu zapewnienia dostępności

 

2020-09-30

 

4.

 

Zamieszczenie na BIP i stronie internetowej danych kontaktowych koordynatora oraz przesłanie ich do Ministerstwa Funduszu i Polityki Regionalnej oraz Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu.

 

 

 

 

2020-09-30

 

5.

 

Przygotowanie i opublikowanie deklaracji dostępności

2020-09-30

 

6.

  1. Informacyjno – komunikacyjna>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Cyfrowa stron internetowych i aplikacji mobilnych>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Architektoniczna>

 

 

 

 

 

>Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 8 maja 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

>Co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w artykule 6 ustawy o dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami będącą wynikiem uwzględnienia uniwersalnego projektowania albo zastosowania racjonalnego usprawnienia.

 

>W indywidualnych przypadkach zapewnienie dostępu alternatywnego o którym mowa w art. 7 ustawy

 

 

 

Koordynator:

 

 

st. sierż.

Aleksandra Serafin

- Koordynator ds. dostępności

7.

 

Monitorowanie postępów z realizacji zadań na rzecz zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w KPP Szamotuły.

Przez cały czas obowiązywania ustawy

 

8.

 

Sporządzenie raportu, o którym mowa w art. 11 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Publikacja raportu na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej ( następne raporty co 4 lata).

 

Przekazanie raportu o zapewnianiu dostępności do Wojewody Wielkopolskiego celem przygotowania zbiorczego raportu o stanie zapewniania dostępności na terenie naszego województwa.

 

 

 

 

Analiza stanu zapewnienia dostępności w Komedzie Powiatowej Policji w Szamotułach.

Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną dostępność informacyjno – komunikacyjną, cyfrową stron internetowych i aplikacji mobilnych oraz dostępność architektoniczną do obiektu Komendy Powiatowej Policji w Szamotułach przy ulicy Polnej 3.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych ( szczegóły w deklaracji dostępności). Na stronie internetowej i stronie BIP jest zamieszczona zakładka pod nazwą obsługa osób uprawnionych. Dotyczy pomocy w załatwieniu sprawy dla osób doświadczających trwałych lub okresowych trudności w komunikowaniu. Można kontaktować się poprzez wiadomości sms, pocztę elektroniczną, faks, platformę e – puap, stronę internetową.

W zakresie dostępności architektonicznej do ogólnodostępnej części budynku prowadzą schody w jednym ciągu komunikacyjnym. Przy budynku komendy znajdują się miejsca parkingowe, które są oznaczone znakami poziomymi – przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Na ścianie frontowej budynku znajduje się dzwonek przywoławczy.

Budynek nie posiada pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma orzeczeń w alfabecie brajla.

Petenci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani sią z recepcji i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika.

Toalety znajdują się na każdym piętrze budynku. Żadna z nich nie jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

Obiekt posiada oznakowania ewakuacyjne.


 


 


 


 


 


 


 

Opracował: st. sierż. Aleksandra Serafin – koordynator ds. dostępności.


 

Metryczka

Data publikacji : 28.04.2021
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Szamotułach
Osoba udostępniająca informację:
Sandra Chuda KPP Szamotuły
do góry